Mõtted kolleegide motiveerimisest ja eneseanalüüsist

Töödates ise vanemate pedagoogidega võin öelda, et nende motiveerimine on kohati raske, sest ei taheta oma mugavustsoonis välja tulla ja midagi uut proovida. Aga kui nad juba selle sees on ise siis ei ole neile miski keeruline. Kuidas siis selliseid õpetajaid motiveerida.

Arvan, et kõik algab endast, sest kui sa ise oled motiveeritud ja leiad veel paar inimest, kes on samade huvidega ja nägemusega siis on kergem teisi kaasa tõmmata. Teha üks töögrupp, kes tegeleb sellega, et otsib võimalusi uute vahendite soetamiseks ning reklaamib erinevaid koolitusi. Alguses võivad vaid üksikud kogu asjaga kaasa, kuid ajapikku tuleb inimesi kindlasti rohkem juurde. Üks võimalus on ise käia koolitustel ja seda siis teistele ka soovitada ning rääkida, mida seal tehti ja reklaamida seda nõupidamistel. Siis on enamasti kogu kollektiiv koos ja siis jõab teadmine kohale peaaegu kõigile.

Tehnoloogia kaustamisega on nii, et on võimalik ise kasutada mingit seadet ja seda siis kolleegidele tutvustada, et vaadake kui lahe asi jne, proovige ka. Korraldada sisekoolitusi, et õpetajad saaksid kokku ja jagaksid oma mõtteid ning õpiksid üksteisest. Samas näitab see seda, et õpetaja ei ole oma muredega üksi. Eriti kui tehnika ja programmide kasutamine ei ole selle õpetaja pärusmaa, tal tekib kindlustunne, et kui midagi ei oska on võimalik alati kellegi käest abi küsida. Kollektiivis peab olema tekkinud omavaheline usaldussuhe, sest kui abipaluja saab sellise reaktsiooni, et kuidas sa siis ei tea ja ei ole kuulnud, et teki inimesel motivatsiooni üldse sellega tegeleda ega ei tulda enam abi ka küsima.

Lasteaial on kindlasti endal mingid omad vahendid olemas või saab kasutada VOSKi võimalust, kui seadmed puuduvad. Õpetaja võtab oma seadme või küsib või küsib lapsevanematelt, kas neil on seadmed kodus, mis lihtsalt tolmu koguvad ja siis neid vahendeid kasutada. Üks võimalus on promoda juba olemas olevaid vahendeid ja pakkuda välja huvitavaid hariduslikke mänge, programme ja keskkondi millega oma elu õpetajana natke huvitavamaks ja paremaks muuta.

Võimalik on läbiviia näidistunde, et oma kolleegidele näidata, kuidas on võimalik uut vahendit või programmi lastega kasutada ja kuidas see tegelikult neile mõjub ning kuidas see muudab kogu tegevuse õpetaja enda jaoks huvitavamaks ning paremaks.

Õpetajana on oma töö analüüsimine oluline, et arusaada, mis toimib ning mis mitte. Pahatihti ei jää selleks koguaeg aega. Analüüsitakse siis, kui tegevus või koolitus läks halvasti, et sai valesti tehtud. Vähemasti kehtib see minu enda jaoks. Samas peaks mõtlema ka sellele, mis läks hästi, et seda viisi oleks võimalik mingil moel järgmisel korral rakendada. Üks võimalus eneseanalüüsiks on oma tegevuse filmimine, siis on hea seda vaadata ning näha ennast kõrvalt nagu peeglist. Koostades põhjaliku tegevuskava on võimalik seda hiljem kasutada samuti oma töö analüüsimisel.

Oma tööd peaks analüüsima iga suurema tegevuse järel, kuid kas seda tehakse on omaette küsimus. Õpetajana on see kindlasti oluline aga sageli jääb selleks vähe aega, sest tavaliselt tuleks teha analüüs koheselt peale tegevuse lõppu, sest siis on kõik värskelt meeles. Paraku lasteaia õpetaja töö seda sageli ei võimalda, selle pärast tundub enda filmimine olevat kõige parem viis.

Kokkuvõteks võib öelda, et teiste motiveerimine algab eelkõige endast ja oma suhtumisest. Midagi kunstlikult tehes puudub see sära ja inimesed märkavad seda kiiresti. Samuti oma töö analüüsimine on seal juures tähtis, oluline on vaadata tagasi, leida see, mis sai hästi tehtud, et minna edasi.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s