Digitaalne õppevara ja selle levitamise platformid

Siin on minu digitaalse õppevara kuruse esimene postitus. Lugedes õppejõu materjali tuli mulle endale meelde JUKU arvuti, sest sellele ajal kui mina käisin põhikoolis oli üks selline arvuti veel alles ja bioloogia õpetaja kabinetis. Seda toodi meile näitamiseks, et sellised olid arvutid kunagi. Edasi minekuks tuleks selgitada mõningaid mõisteid.

Õpiobjekt- on õppematerjal, mida on terviklik, taaskasutatav, õppimist toetav ja vastab standarditele. Õpiobjekt on õppematerjal, mis on kasutaja kõlbulik ja vastavalt struktureeritud. Samuti peab see olema aineliselt ja keeleliselt korrektne.

Repositoorium- on andmebaasirakendused, kus hoitakse elektroonilisi õppematerjale ja nende metaandmeid.

Referatoorium- õpiobjektide metaandmete hoimise andmebaas.

Metaandmed- andmed andmete kohta, metaandmetega kirjeldakse vastava õpiobjekti üldiseid andmeid nagu näiteks nimi, märksõnad, keel, kirjeldus jne.

Alguseks võiks öelda, et minul endal erilisi kokkupuuteid õpiobjektidega ei ole olnud. Nii palju, kui õpingute käigus seda vaja on läinud olen uurinud teiste ülikoolide pakutavaid kursuseid aga ise ühesgi osa ei ole võtnud. HITSA kodulehte olen uurinud ja vaadanud, milliseid materjale ja kurususi on mul endal võimalik kasutada ja võtta või siis järele vaadata. Minu tee õpetajana on olnud küllaltki lühike aga olen loonud mõned ekraanivideod, mis õpetavad kolleege kasutama slaidide loomise võimalusi. Praegu on loomisel materjal, mille põhjal saaksid mu kolleegid tuge kasutamaks Bee-Bot roboteid õppe- ja kasvatustegevustes.

Postituse tarbeks uurisin P2PU kursuste kogu, sest korraga jäi silma teo pilt kursuste lehet. Selles kogus on lisaks kurustele blogid, õpimärgid ja mõningad MOOCid. Esialgu tundub, et ükskõik kes saab sinna vastava kursuse luua ja materjalid lisada. Ainuke miinus praegu, mis ma märkasin oli see, et seda ei kasutata väga palju sest ei ole piisavalt kursuseid, mille vahel valida. Võtsin vaatamiseks ühe kurususe Rhizomatic Learning – The community is the curriculum, et näha, kuidas see on ülesehitatud ja milliseid materjale seal kasutatakse. Nagu ikka iga kuruse puhul on seal ära toodud üldine info kuruse kohta, ajakava ja teemad. Matejralidest saab lisada kõike, mis on lingina võimalik jagada. Lisaks on võimalik iga loengu alla lisada kommentaar, et tekiks arutelu ning infovahetus.

Kokkuvõtvalt P2PU kohta võib öelda seda, et see on küllaltki lihtsasti kasutatav ja sealsed kurusused on tasuta. Sealsedi materjale saab samuti vaadata, isegi kui kursus on lõppenud. Näha on ka eelnevalt kuruse läinud inimeste kommentaarid. Miinuseks on see, et seda ei kasutata laialdaselt vähemasti selline mulje jääb, kui vaadata kursuste hulka, mis on sellel veebilehel.

Uurisin ka Udemy poolt pakutavaid võimalusi, teadsin sellest kurususte kogust aga ise ei olnud seda veel uurida jõudnud. Ühe asjana, mis kohe silma paistab on see, et suurem osa kurususeid on tasulised. Veebilehel liikumine on muudetud mugavaks ja valdkondade kaupa on võimalik leida erinevaid loengud, mida siis on võimalik läbida omas tempos. Mul endal tekkis kohe huvi proovida neist mõnda. Võtsin esimeseks prooviks 2D Game Art for Non-Artists, välja on toodud kursuse kirjeldus ning mida on vaja, et kursus läbida. Lisaks on võimalik postitada kommentaare ja küsida õpetajalt nõu. Lisaks on Udemy’l ka nutivahenditele mõeldud rakendus, mis tähendab, et kursuseid on võimalik teaha isegi siis, kui parasjagu arvuti taga ei viibi. Mulle endale see veebileht hakkas meeldima kuid kahju on see, et enamus kurususeid on tasulised.

Kokkuvõtvalt võib Udemy kohta öelda seda, et see on igati asjalik kursuste kogu ainult üks miinus on see, et enamik kursuseid on tasulised ja mõningate hinnad on väga kõrged.

Lõpetuseks siis läheks selle juurde, et mis võivad olla põhjuseks, et õpetajad oma materjale ei jaga ja kuidas teha nii, et õpetajad seda teeksid. Minul endal õppematerjalide jagamisega probleemi ei ole, kui ma midagi teen siis üritan seda jagada ka teistega. Alguses kolleegidega, kes on siis need, kes ütlevad, kas loodud materjal on ka kvaliteetne või mitte. Noore õpetajana ma arvan, et minu loodud materjal ei ole veel nii hea, et seda jagada kuskil suuremas kogukonnas. Samas kui ma ise midagi teen ja panustan sinna palju oma aega ja seda teistele jagan siis eeldan, et teised teevad sama. Paraku see ei ole alati nii ja ma arvan, et just see on üks põhjus, mis õpetajatel võtab motivatsiooni oma materjali jagada. Võib olla, kui õpetajad saaksid selle eest tasustatud, et nad õppematerjale loovad ja jagavad siis oleks suhtumine teine, sest siis on teada, et tehtud töö eest saadakse midagi. Muidugi oleks tore ka selliste õpetajate tunnustamine ja premeerimine mingil moel, mis võiks õpetajaid motiveerida. Sellised on minu mõtted lõpetuseks.

connected1

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s