Magistritöö seminar: Esimene postitus

Alguseks võiks öelda, et ma ei ole siiani endas veel kindel mida tahaksin uurida. Hakates mõtlema, et mille poole maailm järjest liigub siis tuli mulle endale mõte uurida, kui palju lõimitakse programeerimist lasteaias õppe- ja kasvatustegevustesse. Mida õpetajad üldse peavad programeerimiseks ja kas selles on nähtud reaalset kasu laste õpetamisel. Et kas teadmised kinnistuvad paremini on lapsed rohkem motiveeritud jne või ei näe õpetajad üldse mingit kasutegurit. Kindalsti vajab see teema veel natuke kitsendamist.

Valimiks oleks, kas siis Harjumaa, Tartumaa või siis Pärnumaa lasteaia õpetajad. Uurimise meetod oleks siis arvatavasti kvantitiivne.

Otsisin ka allikaid kõigepealt toon ära lähedase minu teemaga tehtud uurimistöö. Praegu leidsin ainult ühe.

Ruberg, G. (2016). Robootika kasutamine õppe- ja kasvatustegevustes: abivahend õpetajale. Bakalaureusetöö. Tallinn

Selles töös uuriti ühe lasteaia näitel palju õpetajad kasutavad robootilisi vahendeid õppe-ja kasvatustegevustes ja milline on nende suhtumine sellesse.

Fessakis, G., Gouli, E., & Mavroudi, E. (2013). Problem solving by 5–6 years old kindergarten children in a computer programming environment: A case study. Computers & Education, 6387-97

Tegu on ühe tegevuseuuringuga, kus vaadeldi seda, kas programmeerimine 5-7 aastastele lastele on jõukohane ja kuivõrd olid lapsed sellest motiveeritud.

Kazakoff, E., & Bers, M. (2012). Programming in a robotics context in the kindergarten classroom: the impact on sequencing skills. Journal Of Educational Multimedia And Hypermedia, (4), 371.

Uuriti kuivõrd edukas on väikeste robotite programmeerimine matemaatiliste oskuste õpetamisel. Tulemused leiti 54 lapse põhjal. Lisaks laste oskustele võieti aluseks õpetajate oskused, rühma suurus ja aeg, palju kogu tegevusele kulutati.

Shure, M. B., & Spivack, G. (1979). Interpersonal Cognitive Problem Solving and Primary Prevention: Programming for Preschool and Kindergarten Children. Journal Of Clinical Child Psychology, 8(2), 89.

Siin töös on kaudselt juttu sellest, kuidas läbi programmeerimise on võimalik arendada laste kognitiivseid oskusi ja seda, et nad oskaksid mõelda ühe sammu ette.

Firth, N. (2014). Code generation. New Scientist, 223(2985), 38-41.

Projekti kirjeldus ja näide sellest kuidas õpetada 5 aastaseid lapsi programeerima.

Portelance, D., Strawhacker, A., & Bers, M. (2016). Constructing the ScratchJr programming language in the early childhood classroom. International Journal Of Technology & Design Education, 26(4)

Siit loodan saada programmeerimisvahendite alast informatsiooni.

Sullivan, A., & Bers, M. U. (2016). Robotics in the Early Childhood Classroom: Learning Outcomes from an 8-Week Robotics Curriculum in Pre-Kindergarten through Second Grade. International Journal Of Technology And Design Education, 26(1), 3-20.

Selles uurimuses läbisid lapsed 8 nädalase koolituse või siis tegevuse, kus nad õppisid programeerimise aluseid ning hiljem liikusid keerukamate programmeerimise ülesannete poole.

Sullivan, A., & Bers, M. U. (2016). Girls, Boys, and Bots: Gender Differences in Young Children’s Performance on Robotics and Programming Tasks. Journal Of Information Technology Education: Innovations In Practice, 15145-165.

Uuriti, kas on mingid erinevused seoses poiste ja tüdrukutega, kui nad õpivad programmeerimist või siis teevad etteantud ülesandeid.

Hutchison, A., & Patterson, S. (2016). Programming what should be mandatory: two educators weigh in on one of digital and computer science literacy’s hottest topics. Literacy Today, (4), 14.

Elkin, M., Sullivan, A., & Bers, M. U. (2016). Programming with the KIBO Robotics Kit in Preschool Classrooms. Computers In The Schools, 33(3), 169-186.

Vahendi kirjeldus, et mida on võimalik programmeerimises kasutada.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s