Praktika II nädal

Minu jaoks oli see nädal praktika mõttes väga sisutihe. Korraldasin koolituse õpetajate jaoks ja käisin Tartu Ülikooli projekti raames koosolekul, mis kestis kogu päeva.

Alustaks siis õpetajatele korraldatud majasisesest koolitusest. Selleks ma saatsin õpetajatele listi kirja, kus andsin teada millise koolitusega on tegemist ja kaua see umbes aega võtab. Koolituse jaoks panin kirja punktid, mida ma kindalsti pean õpetajatele näitama ja laskma neil endil proovida.  Vahendiks mida ma neile õpetasin oli Google Keep, see on hea märkmete, nimekirjade ja joonistamiseks. Lisaks sellele on võimalik teha ühiskirjutamist, kui sa kutsud selle inimese läbi Gmail just vastavatesse märkmetesse. Endale tegin samuti kogu kava Google Keep’i ja lisaks veel nimekirja sellest, mida ma neile õpetada tahtisn, et siis hiljem nö linnukene sinna kirja panna.

Koolitus toimus pärastlõunasel ajal, lisaks Google Keepile näitasin samuti teisi vahendeid, mis lasteaias olemas ja tegin õpetajatele väikese tutvustuse. Samuti andsin teada, et kui kellelgi on suurem huvi asjade vastu siis saab alati tulla minu käest küsima. Näitasin neile Lego Education komplekte ja Lego WeDo 2.0, et mis seal sees on ja mida nendega teha saab. Järgnevalt said õpetajad siis, kas kasutada arvutit või siis oma seadet, et Google Keepis toimetada. Noorematel õpetajatel olid omad seadmed koos internetiga, vanematel osadel oli aga mõningad kasutasid arvuteid, mis ruumis olid. Lisaks sellele võtsin kaasa oma sülearvuti, et kui peaks arvutitest puudu tulema.

Koolituse käigus jälgisin seda, et mul saaksid kõik punktid läbi käidud. Kõige pealt oli vaja neil, kellel oli oma nutitelefon kaasas alla laadida rakendus. Arvutites oli vaja sisse logida google kasutajaga. Mõningatel õpetajatel seda ei olnud siis kasutasin oma kontot. Oli küllaltki raske ühel ajal nii näidata, kuidas asjad toimivad arvutis brauseri põhiselt ja kuidas see kõik nutitelefonis välja näeb. Veebipõhist Google Keepi näitasin projektoriga seinale, hea oli see, et ikoonid mõlema varjandi puhul olid samad ja siis oli natukene lihtsam. Nooremad õpetajad said paremini toime kasutades rakendust, kui vanemad arvuti taga, kuigi neil oli kogu asja lihtsam jälgida. Koolitus sujus kenasti, tekkisid tehnilised probleemid mõnes telefonis aga need said kohapeal ära lahendatud.

Järgmisel korral tuleb õpetajatele öelda, et kellel võimalik siis vastav rakendus juba alla ära laadida. Õpetajatel tuleks siiski endale teha google konto. Minu jaoks oli see veel üllatav, et neil seda ei olnud. Tuli puudu ka ajast, sest nii nagu ikka läheb õpetajatel jutt vahest muude asjade peale, sest lasteaias ei ole õpetajate tuba, kus kõik kokku saaksid ja räägiksid. Sellel hetkel kui mina hakkasin tegelema nendega, kes väga hästi toime ei tulnud või oli neid muid küsimusi seoses rakendusega siis teised hakkasid rääkima. Jutt läks sujuvalt teistele asjadele. Kohati oli raske kogu olukorda kontrollida. Järgmisel koolitusel tean, millele rohkem tähelpanu pöörata.

Edasi siis Tartus toimunust. Tartu Ülikool koostab e-õpikut digitaalse turvalisuse, kunsti ja kodeerimise tarbeks I ja II kooliastmele. Olles ise rohkem kursis sellega, mis toimub I kooli astmes siis on minu ülesandeks seal vaadata digikunsti valdkonda. Kõigepealt said kohaolijad sõna, et ennast tutvustada ja paari sõnaga rääkida seda, millega nad tegelevad. Siis sai iga ainekava looja sõna, et rääkida mis neil seal on ja miks. Vaadates seda kava uue pilguga sain lisada omapoolse kommentaari, et animatsiooni osas õpetakse ka piksillatsiooni. Kava looja oli sellega nõus ja mul oli esimene eduelamus. Pärast seda jagati kõik erinevatesse töörühmadesse ning igale inimesele rühmas anti roll. Mina võtsin endale õpetaja rolli ja kuulasin uuesti, kui ainekavade loojad rääkis sellest, kuidas ja milliseid vahendeid kasutatkse ning lähtudes õpetajast proovisin analüüsida ja püstitada küsimusi. Siin on mõned neist:

  • Mis juhtub siis kui programm kaob ära või muutub liiga palju?
  • Palju erinevaid programme ja vahendeid mida kasutada, milliste pädevustega peab õpetaja olema?
  • Millised peavad olema õpetaja taustteadmised?
  • Kas on vaja õpetajatele enne korraldada koolitus vastavate teemade lõikes?
  • Palju peab olema õpetajal eelnevat kogemust vastavas valdkonnas?
  • 3D kes seda õpetab koolis?
  • Millist materjali on õpetajale vaja ja kui palju?
  • Kas ma õpetajana olen võimeline kõike seda õpetama?

Peale töötuba tulid kõik uuesti kokku ja tehti kokkuvõte neist asjadest, mis tekitasid muret või olid segased. Kõik küsimused analüüsiti ühiselt ja tehti vastavad märkmed ühiselt jagatud dokumenti. Lõpuks rääkisin veel digikunsti ainekava loojaga ja leppsime kokku, et kui tal läheb abi vaja või tal on midagi valmis siis ta annab sellest teada. Lisaks aitan veel kogu materjali e-keskkonda üles panna.

Koosolek oli intensiivne ja väsitav aga samas aeg läks nii ruttu. Kõik tegelesid eesmärgipäraselt ja kõrvalist juttu oli seal väga vähe. Tundsin ennast motiveerituna, sest nägin õpetajaid, kes olid valmis tegutsema. Tulin Tallinnasse tagasi hea tundega.

 

 

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s