V nädal- Tehnoloogia juurutamine

Meile lasteaeda tulid uued pedagoogid ja üks neist ei olnud kasutanud Bee-Boti. Ta teadis mis see on aga tegevuses seda proovinud ei olnud. Tema rühmas on lapsed vanuses 3-4 ja see vahend on hea ka väikestele lastele. Lasteaias on olemas ka õppematerjal, mida vajadusel kastutada. Kolleeg tahtis ise samuti, midagi uut proovida ja katsetada, kuidas lastega seda täpsemalt kasutada. Seda vahendit saab lõimida iga valdkonnaga aga tegemist oli väikeste lastega siis seal on pigem vaja, et lapsed jutustaksid ja räägiksid rohkem ilma, et neid sunnitaks seda kuidagi kunstilikult tegema. Matemaatikas saab õppida numbreid ja kujundeid, sest selleks on meil olemas tõpetajate poolt tehtud kaardid. Mina ja keskkonnas on võimalik õppida putukaid, lilli, marju, jne. Keeles ja kõnes jutustada oma muinasjuttu, rääkida erinevatest ametitest jne. Pigem on see õpetajas kinni, kuidas tema seda teeb ja millised on tema vajadused.

Näitasin ära kuidas Bee-Bot töötab ja tegin õpetajale ka oma rühma lastega väikese näidistegevuse, kus lapsed pidid juhtima roboti õigele tähele. Kolleegil oli vaja, et lapsed jutustaksid paari lausega loo, kasutades etteantud tegelasi. Selleks sisestasid lapsed käikude jada ja sinna kuhu robot pidama jäi oli üks loos olev tegelane. Igaüks sai öelda paari lausega, mis ta arvab, kellega on tegu ja mis temaga võiks juhtuda.

Õpeajal sujus vahendi rakendamine hästi, kui välja arvata see, et tegevus läks liiga pikale ja kõik ei suuda oma järjekorda oodata ning hakkavad igavusest nihelema. Bee-Bot ise täitis eesmärki ja lastele tegevus meeldis. Nad oleksid meeleldi jäänudki sellega mängima. Järgmisel korral peaks seda siiski rakendama väiksemates gruppides, et osad siis mängivad või tegelevad millegi muuga ning teised kasutavad Bee-Boti samal ajal. Hiljem rollid vahetatakse.

Mina tahtsin oma kolleegile pakkuda huvitavat lahendust, mis aitaks temal õppetööd paremaks muuta. Samas pakkuda ka lastele huvitavat tegevust, millest neil oleks võimalik rõõmu tunda. Mul oli hea meel, et õpetajale vahend meeldis ja ta oli nõus seda uuesti kasutama.

Mulle endale meeldib õpetajatega individuaalselt vestelda ja nende muresid ning rõõme kuulda näost näkku. See nõustamise viis sobib mulle paremini ja ma ei pea mitmele inimesele korraga keskenduma. Sain jagadada ka oma iskilikke kogemusi seoses erinevate IKT-vahendite kasutamisega. Lihtsam on küsimustele vastata, mis õpetajal võivad tekkida. Samas tean, et vahest tuleb teha grupikoolitusi ja siis on tähelepanu jagamine raskem.

Järgmisel korral oskan õpetajale juba soovitada seda, kuidas mingit tegevust läbiviia nii, et osadel lastel ei oleks igav ja nad suudaksid keskenduda.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s