Praktikaaruanne

Oma põhipraktika tegin enda töökohas ja osaliselt ka Tartu Ülikoolis. Tagasimõeldes prakikale siis igas ülesandes, mis ma tegin oli nii õnnestunud kui ka ebaõnnestunud momente.

Õnnestunud momente oli tegelikult praktika jooksul palju. Mulle endale meeldis enim just õppekavade analüüsimine ja soovituste jagamine sest sain ise sealt mõtteid, mida on võimalik ka lasteaias rakendada. Kõige paremini läks mul enda arust koosolekul, sest nägin inimesi nimede taga ja sain nendega suhelda ning arutleda erinevatel IKT teemadel. Töörühmades osalemine oli samuti väga produktiivne ja mulle endale just selline töötamise viis meeldiks, väiksemad töörühmad ja igaleühele antud oma ülesanne või roll sellega seoses. Nii võiksid toimuda koosolekud ka meil lasteaias, palju saaks korraga tehtud ja aeg ei läheks raisku.

Mulle endale meeldib ka õpetajatele koolitamine, kuigi mulle endale rühmakoolitused ei meeldi aga praktika käigus tegin selle. Näitasin õpetajatele Google Keepi ja selle kasutamise võimalusi. Võiks öelda, et noorematele õpetajatele on tehnoloogia kasutamine rohkem selge kui vanematel ja noored julgevad küsida ja katsetada. Koolituse juures võib öelda, et kõige rohkem õnnestus mul planeerimise osa. Panin ära paika need sammud mida õpetajatega läbi teha ja ajaliselt umbes kui kaua võib ühe asja peale minna. Ebaõnnestus see, et mitu asja sai planeeritud ühele päevale see, et meil enne seda koolitust oli koosoleks seoses üritusega lõi mul ajakava natuke sassi ja õpetajatel ei olnud piisavalt aega, et hiljem minu käest veel nõu küsida ja erinevatel teemadel arutleda. Lõpp läks liiga kiireks ja pidin mingitest asjadest üle jooksma.

Nõustamise osas meeldib mulle endale individuaalne lähenemine paremini. Ainuke probleem selle juures on ajakulu, sest nii nagu ikka on vaja enne teha häälestus, et õpetaja jõuaks nö õigele lainele ja siis alles tuleb põhiosa tööst. Samuti tuleb alati lõpus lisa küsimusi ja muid probleeme ette. Nõustamise teeb lihtsaks see, kui õpetaja ise tuleb ja teab konkreetselt, mis probleem tal on ja oskab ka vastavaid küsimusi küsida. Vahel küsivad vanad kurusekaaslased nõu erinevate programmide kohta mida millega asendada jne või kui programm ei tööta nagu vaja siis kasutan Facebooki abi saates nedele kas infot vastava programmi või rakenduse kohta. Samuti on lihtne teha ekraani pilt ja seda jagada kirjutades peale kommentaarid.

Arvan, et õpetaja peaks ennast ka IKT vallas harima ja see tõttu on koolitustel käimine oluline. Võtsin endale viimasel korral robootika teemalise koolituse ja jäin sellega rahule. Sain juurde kindlust, kuidas toimida ja sain aru ka seda, et ma ei ole oma murede ja rõõmudega üksi. Samas tuli juurde uusi kontakte ja kuulsin ka seda, kuidas mõnes asutuses on robootika korraldatud. Proovisin ka lastega teha väikese tegevuse, kuigi mul selle kohta analüüsi ei ole blogis aga ma saan selle siia ilusti ära kirjutada.

Selle nädala teema oli meie rühmas “Avastused”, kus ma keskendusin masinatele ja tehnikale, mida kasutatakse maailmaruumi ja süvamere avastamiseks ning see oli ka samas eelmise nädala teema jätk (rääkisime lastega planeetidest ja Päikesest). Robootika kasutamine selle juures tundus loogiline. Kõigepealt tuli alustada sissejuhatusega rääkisin lastele Marsist ja sellest kuidas “Curiosity” mööda planeeti käib ja seda kaardistab. Näitasin lastele ka videot kulguri kohta ja seda kuidas toimusid selle katsetused erinevatel pinnastel jne. Hiljem lasin lastel endil fantaseerida, millised võiksid olla tulevikus maailmaruumi avastamiseks mõeldud masinad ja mis neil küljes peaks olema. Siis oli vaja hakata WeDo 2.0 kastides olevat sisu sorteerima hakata. Ma ei olnud arvestanud sellega, et detailide sorteerimine õigetesse lahtritesse võib lastel palju aega võtta. Samuti olenevalt rühmadest toimis osades koostöö paremini kui teistes. Tahtsin hakata robotite ehitamisega pihta esimesel päeval aga aja puuduse tõttu pidin seda tegema järmisel korral. Lastele isegi see tegevus meeldis. Järgmisel korral said lapsed roboteid ise kokku panna juhendi järgi ja neid ka programmeerida näidis koodi järgi. Laste juhendamine ja nende jälgimine võtab samuti oma aja ja rakse on kõigile korraga tähelepanu jagada. Siis oli ka näha kus kastides detailid olid vales lahtris, sest lapsed ei leidnud neid üles. Siis sai kohe öelda, et kui oluline on kõik asjad õigetesse kohtadesse panna. Ehitamine juhendi järgi oli mõnele väga lihtne, kuid mõnel oli sellega raskusi siis tuli mul endal olulistele asjadele tähelepanu juhtida ning lasta neil uuesti proovida. Kõige parem selle tegevuse juures oli see, et ma lasin lastel endil teha ilma vahele segamata. Tegin seda ainult siis, kui nägin, et midagi on väga valesti, kuid siis samuti juhtisin sellele ainult tähelepanu ja jälgisin seda kuidas lapsed ise olukorra lahendasid. Järgmisel korral kutsun õpetajaid oma tegevust vaatama ja näitan selle juures seda, et lastele ei ole tegelikult midagi rasket ning et iga õpetaja saab sellega hakkama.

Sellel korral praktika andis mulle endale rohkem enesekindlust ja julgust rääkida IKT puudutavatel teemadel ning anda vajadusel nõu. Oma asutuse õpetajad näevad mind samuti inimesena kelle juurde tulla küsima nõu ja abi. Paljud on ka öelnud seda, et sa oled meil siin selles vallas kõige targem, kuigi ma ise seda ei arva, sest enamus minu tarkusest tuleb internetist vastavat informatsiooni otsides. See kui ma midagi ei tea siis ma tavaliselt ütlen, et ma praegu ei oska sellele vastata aga ma võin järgi uurida. Ma ei ole õpetajatele kunagi öelnud, et ma ei tea. Vahel võivad probleemid olla tühised ja lahendatavad ühe nupu vajutusega. Avastasin ka seda, et nõustamine on huvitav ja õpetajatele uute vahendite näitamine ja nende innustamine selle läbi on töö, mida mulle meeldib teha. Samuti on tore ka see, kui sinu enda kolleegid sellest lugupeavad ja tunnustavad. Õppisin ka seda, et mitut asja ei tohiks ühele nädalale või päevale planeerida, sest tekib ajapuudus või lihtsalt väsimus, sest läbipõlemise tunne on kerge tekkima.

Praktika eesmärgid said samuti täidetud ja üldkokkuvõttes jäin oma tööga rahule.

Samas sain veelkord kinnitust, et ma olen õigel ametil ja seda, et mul on suurepärased kolleegid, kellega koos töötamine on tore.

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s